شرایط استخدام نیروی انتظامی
نوشته شده توسط : sevda

یکی از شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۰، اعتقاد داشتن به دین اسلام و از جمله شرایط اختصاصی این ثبت نام، دارا بودن حداقل سن 18 سال برای ثبت نامه که داوطلبای خانم و آقایی که متقاضی استخدام در نیروی انتظامی 1400 هستن باید تمام شرایط عمومی و اختصاصی این ثبت نام را دارا باشن.

 



نیروی انتظامی که وظیفه فراهم کردن امنیت رو در سراسر جامعه بر عهده داره، هر ساله بعضی از افراد واجد شرایط رو به عنوان نیروی کار پذیرش می کنه. همونطور که می دونین استخدام شدن در نیروی انتظامی کار آسونی نیست و این بر می گرده به موضوع حساسیت شغل های نظامی!

بنابراین، هر فردی که علاقه مند به ثبت نام و استخدام در نیروی انتظامیه باید از شرایط استخدام نیروی انتظامی آگاه باشه. این شرایط برای آقایان و خانم ها متفاوته. به همین خاطر لازمه که شما قبل از هر اقدامی از تمامی این شرایط و ضوابط آگاهی کامل رو داشته باشین. برای اطلاع از شرایط ثبت نام نیروی انتظامی ۱۴۰۰ با ما همراه باشین.

 

شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۰

سازمان نیروی انتظامی هر ساله، افراد واجد شرایط استخدام نیروی انتظامی رو به عنوان نیروی کار پذیرش می کنه. نحوه پذیرش هم به این صورته که معمولا سازمان نیروی انتظامی یک فراخوانی رو به کل کشور اعلام میکنه و افراد باید طبق اون فراخوان به سایت نیروی انتظامی وارد بشن و بعد از خوندن شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای استخدام نیروی انتظامی، ثبت نام نیروی انتظامی ۱۴۰۰ رو انجام بدن.

شرایطی که برای استخدام نیروی انتظامی نیازه، به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم بندی میشه. در ادامه تمامی شرایط عمومی لازم برای ثبت نام نیروی انتظامی 1400 گفته شده.

 

اعتقاد داشتن به دین اسلام

داشتن تابعیت ایرانی 

افراد باید حتما به ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشن و آمادگی فداکاری در راه ولایت فقیه و قانون رو داشته باشن.

یکی از شرایط استخدام نیروی انتظامی 1400 اینه که افراد سابقه عضویت در گروه های سیاسی، مخصوصا گروه های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران رو نداشته باشن.

همچنین، در زمان ثبت نام نیروی انتظامی، افراد نباید در یکی از گروه های سیاسی عضو باشن یا به اون ها وابستگی داشته باشن.

افراد متقاضی ثبت نام استخدام نیروی انتظامی نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشن.

یکی از شرایط استخدام نیروی انتظامی دیگه هم اینه که افراد به غیر از نداشتن سوء پیشینه کیفری، محکومیت کیفری برای محروم شدن از خدمات دولتی نداشته باشن.

عدم اعتیاد به مواد مخدر افراد متقاضی ثبت نام در نیروی انتظامی، باید تایید بشه.

به علت حساس بودن شغل های مربوط به نیروی انتظامی، افراد باید در هنگام ثبت نام از سلامت کامل روحی و جسمی برخوردار باشن؛ به طوری که بتونن کاملا و بدون هیچ مشکلی در شغل مورد نظر مشغول به کار بشن.

داوطلبان ثبت نام نیروی انتظامی باید شرایط تحصیلی و تخصصی مربوط به شغل نیروی انتظامی رو داشته باشن.

 

برای اینکه فرایند ثبت نام آزمون استخدام نیروی انتظامی رو به طور کامل انجام بدین می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: استخدام نیروی انتظامی

 

شرایط اختصاصی استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۰

به غیر از شرایط استخدام نیروی انتظامی که در بالا ذکر شد، یک سری شرایط اختصاصی هم برای استخدام و ثبت نام این ارگان وجود داره. افراد متقاضی ثبت نام نیروی انتظامی علاوه بر اینکه باید دارای شرایط عمومی مثل اعتقاد به دین اسلام، نداشتن اعتیاد و سابقه کیفری، اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی و ... باید دارای شرایط اختصاصی برای ثبت نام هم باشن.

بنابراین، بسیار مهمه که داوطلبان قبل از اینکه به سراغ مراحل ثبت نام و استخدام نیروی انتظامی برن، از تمامی شرایط ثبت نام نیروی انتظامی آگاه باشن. در هر سال و در هر فراخوانی که نیروی انتظامی برای جذب نیرو در نظر می گیره، یک سری شرایطی هم ذکر میشه. طبق آخرین قانون نیروی انتظامی، افراد باید دارای شرایط اختصاصی زیر باشن تا بتونن در فراخوان جذب نیروی انتظامی شرکت کنن. دقت کنین که شرایط اختصاصی ثبت نام نیروی انتظامی که در زیر آورده شده، فقط مخصوص آقایانه.

 

افراد متقاضی باید دارای حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 25 سال باشن.

افراد متقاضی باید حتما دارای مدرک دیپلم نظری (مثل رشته های ریاضی فیزیک، تجربی و علوم انسانی) یا مدرک دیپلم کاردانش و یا فنی و حرفه ای باشن.

دقت کنین که حداقل معدل مجاز دیپلم شما باید 14 باشه. بنابراین، افرادی که معدل دیپلمشون کمتر از 14 هست، مجاز به ثبت نام در نیروی انتظامی نیستن.

حداقل قد برای داوطلبان آقا برای استخدام نیروی انتظامی 170 سانتی مترهف پس افرادی که قدشون کوتاه تر از 170 هست، مجاز به ثبت نام در نیروی انتظامی نیستن.

افرادی که دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا بالاتر هستن، نمی تونن در فراخوان استخدام نیروی انتظامی ثبت نام کنن.

 

شرایط استخدام نیروی انتظامی

 

اگه شرایط اختصاصی ثبت نام در استخدامی نیروی انتظامی رو ندارین می تونین شانستون رو برای ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی امین امتحان کنین.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین

 

اولویت استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۰

همونطور که گفتیم افرادی که متقاضی استخدام نیروی انتظامی هستن، باید حتما دارای شرایط استخدام نیروی انتظامی باشن، اما به غیر از شرایط گفته شده، سازمان نیروی انتظامی یک سری اولویت هایی رو برای اون دسته از افرادی که علاقه مند به استخدام در نیروی انتظامی هستن، در نظر گرفته.

افرادی که علاقه مند به ثبت نام در فراخوان این استخدام هستن، اگه به غیر از شرایط اختصاصی و عمومی ذکر شده، دارای یک سری شرایط دیگه هم باشن در اولویت استخدام قرار میگیرن و در واقع، بهتره بگم که امتیاز بیشتری نسبت به افراد دیگه دارن، اما چه چیزهایی میتونه شما رو در اولویت استخدام نیروی انتظامی قرار بده؟ این اولویت ها به صورت زیر هستن.

اگه آقایان کارت پایان خدمت نظام وظیفه خودشون رو دریافت کرده باشن و بعد اقدام به ثبت نام کرده باشن، در اولویت استخدام قرار می گیرن. دقت کنین که کارت معافیت سربازی جزء این اولویت نیست!

 

اگه افراد دارای عضویت فعال بسیج باشن، در اولویت استخدام قرار می گیرن.

اگه متقاضی قبلا به عنوان پلیس افتخاری خدمت کرده بودن هم در اولویت استخدام هستن.

افرادی که عضو خانواده شهدا، ایثارگران و جانباز باشن، هم جزء اولویت ها هستن.

افراد نخبه علمی و ورزشی هم در اولویت استخدام نیروی انتظامی هستن.

 

داوطلبا می تونن در کنار ثبت نام نیروی انتظامی شانس خودشون رو برای استخدام افسری ارتش هم امتحان کنن.

بیشتر بخوانید: استخدام افسری ارتش

شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی زن ۱۴۰۰

پذیرش و استخدام نیروی انتظامی خانم ها کمی متفاوت تر از آقایونه و معمولا طبق یک فراخوان جدا به سراسر کشور اعلام میشه. منظورمون اینه که خانم ها نمی تونن در زمان ثبت نام آقایان وارد سایت نیروی انتظامی بشن و ثبت نام خودشون رو انجام بدن.

افرادی که قصد ثبت نام در فراخوان استخدام نیروی انتظامی زنان رو دارن باید مثل آقایان دارای شرایط خاصی باشن. شرایط استخدام نیروی انتظامی خانم ها به دو صورت بخش عمومی واختصاصی تقسیم میشه که برای آشنایی شما، شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی خانم ها رو برای شما لیست کردیم.

دقت کنین که شرایط استخدام نیروی انتظامی بانوان که در زیر نوشته شده، شرایط عمومی هستن و مشابه شرایط استخدام نیروی انتظامی آقایانه، اما تفاوت هایی بین شرایط اختصاصی استخدام نیروی انتظامی خانم ها و شرایط استخدام نیروی انتظامی آقایان وجود داره که در ادامه ذکر می کنیم.

 

اعتقاد داشتن فرد به دین اسلام

داشتن تابعیت ایرانی برای داوطلبان اجباریه؛ یعنی اینکه هم خود فرد ایرانی باشه هم پدر و مادر اون دارای شناسنامه ایرانی باشن.

اعتقاد داشتن به ولایت فقیه و قانون اساسی و داشتن آمادگی لازم برای فداکاری در راه ولایت فقیه و قانون اساسی

نداشتن سابقه عضویت در گروه های سیاسی، مخصوصا گروه هایی که مخالف جمهوری اسلامی ایران هستن.

نداشتن هیچ گونه وابستگی و سابقه عضویت در گروه های سیاسی در زمان ثبت نام نیروی انتظامی

نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری موثر در پرونده خود

نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری که باعث شده باشه فرد از خدمات دولتی محروم شده باشه.

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر هم یکی از شرایط استخدام نیروی انتظامیه.

دارا بودن شرایط جسمی و روحی سالم برای انجام خدمت های مورد نظر نیروی انتظامی

داشتن شرایط لازم تحصیلی و تخصصی مورد نظر با شغل نیروی انتظامی

 

برای اطلاع از شرایط استخدام افسری ارتش می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: شرایط استخدام افسری ارتش

شرایط اختصاصی استخدام نیروی انتظامی زن

تا اینجا متوجه شدیم که یک سری شرایط استخدام نیروی انتظامی برای خانم ها، اون هم به صورت عمومی وجود داره که این شرایط برای خانم ها و آقایان مشابه هم هستن و تفاوتی بین اون ها وجود نداره، اما لازمه که بدونین به غیر از شرایط عمومی ذکر شده برای استخدام شدن در نیروی انتظامی، یک سری شرایط استخدام نیروی انتظامی دیگه ای هم وجود داره که یکم تخصصی تر هستن.

این شرایط برای هر فراخوان به صورت جداگانه اعلام میشه و ممکنه بین هر فراخوان تفاوت هایی در شرایط ثبت نام نیروی انتظامی وجود داشته باشه، اما ما طبق آخرین تغییرات، شرایط اختصاصی استخدام نیروی انتظامی برای خانم ها رو به صورت زیر برای شما لیست کردیم.

خانم های متقاضی ثبت نام نیروی انتظامی باید حتما مدرک دیپلم نظری یا کاردانش و فنی وحرفه ای داشته باشن. دقت کنین که ثبت نام برای اون دسته از افرادی که مدرک کاردانی به بالا دارن، امکان پذیر نیست و ممنوعه! حتی اگه با مدرک کاردانی و بالاتر ثبت نام کنین، ثبت نام شما بی اثر هست.

 

خانم ها باید دارای حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 23 سال باشن.

افرادی متقاضی استخدام نیروی انتظامی باید حتما نمره معدل مدرک دیپلمشون بالای 14 باشه.

شرط قد در نظر گرفته شده برای استخدام نیروی انتظامی خانم ها، 160 سانتی متر هست.

 

نکته 1: دقت کنین که شرایط اولویت بندی استخدام که در بالاتر اون رو توضیح دادیم، هم برای خانم ها صادقه هم برای آقایان و تفاوتی در این زمینه وجود نداره.

 

نکته 2: حداقل معدلی که برای افراد دارای بسیجی فعال، عضو خانواده ایثارگران، شهدا و جانبازان در نظر گرفته شده، معدل 12 هست. این شرط هم برای خانم ها و آقایونه صادقه و هردوی این افراد اگه دارای شرایط گفته شده باشن، میتونن با معدل 12 در استخدام نیروی انتظامی ثبت نام کنن.

بیشتر بخوانید: استخدام دستگاه های اجرایی



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه کسایی می تونن ثبت نام نیروی انتظامی رو انجام بدن ؟

✔️ افرادی که تمام شرایط عمومی و اختصاصی نوشته شده در این مقاله رو داشته باشن می تونن ثبت نام کنن.

2- ✔️ برای ثبت نام نیروی انتظامی چه شرایطی لازمه ؟

✔️ از جمله شرایط لازم دارا بودن حداقل سن 18 ساله که بقیه شرایط لازم در این مقاله به طور کامل گفته شده.

3- ✔️ برای استخدام نیروی انتظامی زن چه شرایطی لازمه ؟

✔️ از جمله شرایط لازم برای استخدام خانم ها داشتن حداقل قد 160 سانتی متره که بقیه شرایط در این مقاله توضیح داده شده.

منبع : شرایط استخدام نیروی انتظامی





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: